Menu Zamknij

Tulejowanie

Tulejowanie otworów​

Jedną z gałęzi naszej działalności jest tulejowanie otworów maszyn budowlanych, a więc wymiana i montaż tulei w koparkach, koparko ładowarkach, ładowaczach czołowych, dźwigach samochodowych (HDS) itp.

W swojej ofercie posiadamy szeroką gamę gotowych tulei o wymiarach od 25mm do 130mm wykonanych z hartowanej, wysokogatunkowej stali o twardości 50-60 HRC. Długoletnie doświadczenie w produkcji, najwyższej jakości zaplecze technologiczne i dbałość o precyzję wykonania sprawiają, że sprzedawane przez nas tuleje jakością z powodzeniem dorównują oryginałom.

Tuleje pasują do praktycznie wszystkich maszyn budowlanych dostępnych na rynku. Jeśli występuje zapotrzebowanie na niestandardowe wymiary tulei, wykonujemy je na podstawie dostarczonej przez klienta dokumentacji technicznej. Nasza specjalność to dorabianie sworzni i tulei nietypowych np. wyposażonych w system smarujący, czy zabezpieczenia.

Warto wiedzieć!

Sama wymiana tulei może być niewystarczająca. W parze ze zużytymi tulejami często występują uszkodzone sworznie i/lub gniazda (otwory konstrukcyjne). Brak zużycia sworzni czy otworów głównych możliwy jest w zasadzie tylko wtedy, gdy tuleje zawsze były wymieniane na czas. Jeśli nie ma pewności co do tego, zalecana jest wymiana sworznia oraz roztaczanie otworu.

Z nami zaoszczędzisz czas

Nie musisz przewozić uszkodzonego elementu do odległego warsztatu. Nasz mobilny serwis zajmie się naprawą w miejscu postoju maszyny

Dlaczego tuleje są takie ważne?

Tuleje w ruchomych częściach maszyn budowlanych są bardzo ważnym elementem, wpływającym na prawidłowe działanie i bezpieczeństwo podczas pracy. Sprawne tuleje zmniejszają naprężenia, pozwalając na prawidłową geometrię pracy całego ruchomego układu. Zużyte tuleje poprzez zbyt duże luzy powodują „bicia” w układzie przyczyniając się do degradacji bezpośrednio współpracujących z nimi elementów takich jak sworznie, czy gniazda. Mogą być również przyczyną usterek innych, nieodpornych na uderzenia elementów ruchomego wysięgnika, czy nawet najbardziej newralgicznych części ramy maszyny budowlanej. Pozornie niewinnie wyglądająca zatem usterka tulei może pociągać za sobą serię innych poważnych awarii, a w konsekwencji unieruchomienie całej maszyny. Koszty takiej naprawy zwykle są bardzo wysokie, a sam przestój maszyny generuje dodatkowe straty dla właściciela.

Oszczędzaj pieniądze!

Czas to pieniądz! Tulejowanie maszyn budowlanych u klienta pozwala uniknąć opóźnień spowodowanych przestojami maszyny

Dlaczego tuleje zużywają się?

Podczas swojej pracy tuleje i bezpośrednio współpracujące z nimi sworznie poddawane są bardzo dużym tarciom. Zbyt duże tarcie powoduje powstawanie ubytków pomiędzy tuleją a sworzniem. Już bardzo mały ubytek powoduje nieprawidłową pracę sworznia w tulei, który przestaje pracować w swojej naturalnej osi obrotu. Efekt ten powiększa się w postępie geometrycznym w miarę upływu czasu. Większe luzy powodują coraz większe ubytki. 

Nieprawidłowa eksploatacja, oszczędność w doborze materiałów, zaniedbania w codziennej obsłudze oraz zbyt wolna reakcja na widoczne powstające uszkodzenia tulei prowadzi do ich szybszego zużycia. Aby temu zapobiegać należy stosowań się do trzech podstawowych zasad:

Smarowanie

Aby maksymalnie zniwelować efekt tarcia codziennie smaruj powierzchnie pracy sworznia w tulei!​

Profilaktyka

Szybko reaguj na powstające usterki, zanim będzie za późno! Usunięcie usterki jest tańsze niż naprawa zepsutej maszyny.​

Jakość części

Szybko reaguj na powstające usterki, zanim będzie za późno! Usunięcie usterki jest tańsze niż naprawa zepsutej maszyny.​